سایت کــــــلاس ششــــــمیها

امیدوارم لحظاتی خوش در این سایت داشتە باشید.

سایت کــــــلاس ششــــــمیها

امیدوارم لحظاتی خوش در این سایت داشتە باشید.

سایت کــــــلاس ششــــــمیها

سایت ششم ابتدایی درخدمت شماست


طراحی قالب و ساختە شدە توسط: فریار وهابی

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

مراحل تکنیک های حل مسٸلە

پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۶، ۰۳:۴۲ ب.ظ

افراد آن است که به هنگام روبرو شدن با مشکلات، از روشی منظم و مرحله به مرحله استفاده می کنند. در حالی که گروه اول فاقد این توانمندی هستند.


مراحل تکنینک حل مسأله

تکنیک "حل مسأله" مستلزم طی مراحلی است. شما در هر مرحله باید به سؤال خاصی پاسخ دهید، به عنوان مثال "تعریف دقیق مشکل چیست؟". سعی کنید وقت کافی برای تمرین این مهارت اختصاص دهید و بارها آن را به طور ذهنی در مورد مشکلات مختلفی که ممکن است برایتان پیش بیاید، بکار بگیرید. این کار باعث می شود شما آمادگی لازم را برای استفاده از این مهارت در موقعیت های واقعی زندگی کسب نمایید.

بهتر است برای پاسخگویی به سرالات هر مرحله از قلم و کاغذ استفاه کنید. نوشتن به شما کمک می کند تا تفکر بازتری داشته باشیدو این امکان را فراهم می کند که در صورت موفق نبودن یک راهحل بتوانید به مرحله قبل بازگشته و گزینه منطقی تر دیگری را برگزینید و بدین ترتیب ناچار نخواهید بود که روند حل مسأله را از اولین مر حله آغاز کنید.

 با دنبال نمودن آنچه که در ذیل به عنوان مراحل "حل مسأله" آمده، افراد یاد می گیرند که چگونه برای حل مؤثر مشکلاتشان گام بردارند تا به نتیجه مطلوبی دست یافته و استرس کمتری را تجربه نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۴
فریار وهابی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی